søndag 12. september 2010

Regn i Bergen og regn i Stavanger er ikke det samme.

Våknet kl.9 idag, stod opp kl.10 fordi jeg først da kom på at jeg hadde sett meg nødt til å vaske omtrent hele leiligheten på 3 timer + få orden på meg selv. Jeg var til DE grader et vrak ettersom jeg hadde informert ca 20-30 stk om visning(naive lille jeg trodde at alle kom til å møte opp), og holdt på å få magen vrengt inn/ut. Heldigvis er dagen omme nå, og vi hadde kun 6 stk fine folk på besøk(-1, hun var ikke en så fin person, bare irriterende)

Men nå er det ikke plassmangel og kaos som gir meg hodebry, derimot ordet "dessverre". Gruer meg så forferdelig. Har allerede begynt å komponere en mild melding som skal sendes til dem som ikke får tilbud om rommet. Men igjen, først skal jo den heldige vinneren informeres og godta rommet. Den fæle dødsmeldingen skal først sendes i etterkant.

Ellers hadde jeg nettopp et par nydelige døgn hjemme. Stavanger var seg selv. Vill, vakker og våt. Som velkomstkomité ga Jacob meg en hurtigtog-klem(re. Den lille klemmeboken) hvor balansen måtte ut og kjøre en tur. Alle tre kvelder fikk Mor hele huset til lukte som i eventyrbøker og hun har sendt med meg provianter til flere dager. Far brukte tiden til å smile så bredt, ofte og lenge at jeg begynte å lure på om han har gått på Smile-akademi for å unngå trøtt-og sårhet i smilebåndene. Siam var den mest trofaste katten noen gang og lot seg ikke plage når jeg gjentatte ganger sparket til ham om natten. Ine fant veien til Bøker&Børst for å minne meg på LMF-turen som går til Trysil neste torsdag, og hun fikk meg til å glede meg som en narkis til neste skudd. Jacob, Carl og jeg fikk alle sammen varme drikker, og stavte oss frem til ord som pung-e-n-e-s og u-mykt. De mente man kan skrive opp ned. "Det går selvfølgelig ikke ann", forklarte jeg.

Imorgen skal jeg ringe og purre på legen. Og så vil jeg gå i hobbybutikk og kjøpe lim, fargekartong og konvolutter. Jeg savner å lage kort, så pass opp!


Noen ganger føler jeg at han kunne beskyttet meg mot hva som helst.

Vet at det er dårlig bilde, men herregud, det var jeg som var ute og reiste liksom.

Fineste lillebror.

Woho. Har funnet ut hvordan å forstørre bildene til innleggene, måtte bare utdanne meg til rakettforsker først. Har ikke funnet ut hvordan man gjør det uten å cræppe til kvaliteten da...

3 kommentarer:

  1. Takk skal du ha Håvard:) Elske det nye akt fotoet ditt forresten. Håpe du legge mer ut fra den shooten!

    SvarSlett
  2. va du i Stavenger?!:O åsså sa du ingenting?? :(

    SvarSlett